Prenax
Mot de passe oublié?
Me reconnaître automatiquement
Nom d'utilisateur:
Mot de Passe:
   Accueil    Services    Editeurs    Actualités    A propos de Prenax
 ACTUALITÉS

Résultats de l’enquête de satisfaction 2013/14
COMMUNIQUE DE PRESSE
Courbevoie, 6 février 2014

Entre fin Avril et Août 2013, PRENAX a mené la plus grande étude de satisfaction auprès de sa clientèle jamais réalisée jusqu’à présent. Nous avons consulté tous nos clients à travers le monde depuis nos bureaux Français, Anglais, Suédois, Norvégiens, Américains et Australiens. Plus de 1200 réponses complètes nous sont parvenues ce qui représente un taux de réponse exceptionnel, soit plus de 40% de notre clientèle.

Par cette initiative, nous souhaitions recueillir l’avis de nos clients quant à nos services et la qualité de notre prestation. Les résultats ont été très positifs et montrent que nous nous concentrons sur les domaines attendus par nos clients tels que : la qualité du service client, la facturation et la gestion des réclamations.

Le taux de satisfaction de nos clients a progressé dans presque tous les domaines depuis 2011, année où nous avions mené notre précédente enquête. Cela est particulièrement satisfaisant compte tenu de la forte croissance réalisée par PRENAX depuis cette dernière enquête.
La grande majorité de nos clients nous confient avoir une bonne impression de PRENAX dans l’ensemble.

En ces temps où les centres d'appels et l’anonymat fleurissent, PRENAX a toujours misé sur son service clientèle. Tous nos clients ont leur propre chargé de clientèle dédié, chacun d'eux a le pouvoir de décision lui permettant de prendre des mesures immédiatement. Nous étions donc particulièrement impatients de pouvoir mesurer notre réactivité. Notre enquête fait apparaitre que dans près de 90% des cas notre réactivité est qualifiée "étonnamment rapide" (37%) ou «bonne». Elle n’est qualifiée de « lente » que dans 1,9% des cas.

Même si certains détails ne paraissent pas importants, la moindre petite erreur peut rapidement se retrouver sur la facture de nos clients. C’est pourquoi nous avons été ravis de constater que le taux de satisfaction relatif à la présentation et à fiabilité de nos factures était de 90%

La gestion des réclamations est aussi un indicateur clé, c’est pourquoi il est très encourageant de constater que 84% de nos clients estiment qu’elles sont traitées efficacement.

Résultats de l’enquête de satisfaction 2013/14

Pour plus d'informations, vous pouvez contacter :

Delphine Panier
Directrice Prenax & IS Abonnements
E-mail: delphine.panier@prenax.fr
Tel: +33 1 55 17 77 16




Prenax opens Australian Office
NEWS RELEASE
London, December 2010

In October 2010, Prenax established a permanent Australian operation, Prenax Ltd. Pty., in Melbourne. The office's official opening date is January 10th 2011 and will be headed up by Karin Timuska, a Swedish-born Aussie who has been working in a commercial capacity at Prenax's head office in Stockholm for several years.

Prenax has been operating in Australia for many years from its UK office as well as through its wholly-owned subsidiary Legal Library Services, now fully incorporated into the holding group. Prenax provides book, journal and subscription management services to the majority of Australia's and New Zealand's largest law firms as well as both countries' most important law courts. Furthermore, many universities in both countries use Prenax to acquire and manage international material.

Karin Timuska says, "The opening of an Australian office enables Prenax to support our ANZ clients even better. Relationships built up over the years with customer service representatives will not be affected, but we hope that our new local presence will enable us to get closer to customers and help us understand better our clients' needs".

Having a Melbourne office will also help Prenax build its business in professional and financial services, an area of particular strength and expertise elsewhere in the world for the group.

For further information, please contact:
Karin Timuska on +46 70 831 01 60 or karin.timuska@prenax.com.au



Prenax acquires Brand & Company
PRESS RELEASE
London June 10th 2008

Prenax Ltd, a wholly-owned subsidiary of the global subscription agency Prenax Global, has acquired the shares of Brand & Company (Booksellers) Ltd.

This, the latest in a series of acquisitions, has enabled Prenax to consolidate its position as the premier provider of journal, book, loose-leaf and e-content services in the City.

“We’ve been working with Brand & Co. for years in the supply of books and time-sensitive tax, law and financial materials for our City clients,” says Robbie Frazer, Prenax’s Managing Director. “When the opportunity came up to acquire the business, we jumped at it. We can build on the reputation for excellent service of Brand & Co. with our technology and advanced processes to give a truly end-to-end product.

“With Prenax, Brand and Legal Library Services now comprising the UK group, the City has a true one-stop shop for journals, books, loose-leaf updates, newspapers and all e-content, as well as extensive staffing and consulting services,” says Frazer.

Richard Grove, Managing Director of Brand & Co. adds, “We are very excited to be part of the successful and expanding Prenax Group. This will give us the opportunity to build our market position and allow us to create online tools to further enhance our service.”

The Prenax Group is a global business-to-business subscription management and business information company headquartered in Stockholm, Sweden. Founded in 1993, Prenax provides services from 9 offices stretching from the USA across Europe to Asia-Pacific. The group has a turnover of $120m.

Brand & Company, based in Hertford near London, is a book, loose-leaf and grey material supplier serving the City.

For further information, please contact:
Robbie Frazer on 020 7428 6029



Prenax Ltd, filiale britannique de l’agence d’ abonnements d’origine suédoise Prenax Global AB, se renforce au Royaume-Uni après l’acquisition de toutes les actions de la société Legal Library Services, située à Yeovil, Somerset, en Angleterre.

(Communiqué de presse suit en anglais)

Prenax and Legal Library Services join forces

PRESS RELEASE
London May 6th 2008

Prenax Ltd, a wholly-owned subsidiary of the global subscription agency Prenax Global, has acquired the shares of Legal Library Services Ltd.

“Today is an excellent day for the staff and clients of both Prenax and Legal Library Services. The companies have each forged reputations for service excellence in the legal sector and it makes perfect sense to join forces,” says Robbie Frazer, Prenax’s Managing Director. “By combining our strengths we have created a partnership of best-in-class services for books, loose-leafs and subscriptions supply to law firms and legal departments in the UK and internationally. Both companies have won prestigious service awards in the last couple of years so it’s a marriage of like-minds. Furthermore, with the continued development of our electronic offerings as well as our state-of-the-art consolidation centres, Prenax is now a true one-stop-shop for legal materials and content, support and advice.

Going forward, Legal Library Services will continue as before with all staff, premises and client relationships remaining intact. The Legal Library brand will also be retained.

“Together with the acquisition of a company as strong as Legal Library Services with its extremely talented and experienced workforce and incredibly loyal client-base, there also comes a responsibility to protect and nurture those relationships that have made the brand so powerful. With this in mind we will invest in the Yeovil and Singapore operations and offer customers the extended range of services and technology we now have at our disposal,” says Frazer.

Brian Murray, Founder of Legal Library Services, adds: “We chose to work with Prenax because they demonstrated two things: their commitment to invest in the company and the staff, and their obsession with customer service excellence. I’m delighted that the company will continue to prosper but especially proud that the clients will continue to work with their established account managers. To combine this with being a part of a group that is going from strength to strength means it’s an exciting time for all involved!”

The Prenax Group is a global business-to-business subscription management and business information company headquartered in Stockholm, Sweden. Founded in 1993, Prenax provides services from 9 offices stretching from the USA across Europe to Asia-Pacific. The group has a turnover of $120m.

Legal Library Services, based in Somerset in the southwest of England, is a book, journal and loose-leaf supplier serving the majority of the big names in legal services in the UK. It also has significant business throughout the rest of the world.

For further information, please contact:
Robbie Frazer on 020 7428 6029



Juin 2007
Prenax soutient activement les clients et éditeurs dans le passage de l'abonnement papier à l'abonnement électronique.

Après la publication en juillet 2005 du vade-mecum intitulé « Clients, agences, éditeurs : comment gérer ensemble les abonnements aux périodiques » Prenax, membre du SNIEL (Syndicat National des Importateurs et Exportateurs de livres), s'est impliqué très activement dans l'établissement de sa suite naturelle « Des abonnements papiers aux abonnements électroniques ».

Contactez nous si vous souhaitez un exemplaire papier, ou bien téléchargez-le en version pdf.



Prenax Inc, filiale américaine de l’agence d’ abonnements d’origine suédoise Prenax Global AB, se renforce aux Etats-Unis après l’acquisition de toutes les actions de la société Basch Subscriptions Inc., située à Concord, dans l’état du New Hampshire.

(Communiqué de presse suit en anglais)

Prenax and Basch Subscriptions join forces
PRESS RELEASE
Concord, NH and San Francisco, CA. March 26 2007

Prenax Inc., a wholly-owned subsidiary of the global subscription agency Prenax Global, has acquired the shares of Basch Subscriptions Inc., based in Concord, New Hampshire.

“I am very happy to be able to announce this news today,” says Mats Edlund, President and CEO of Prenax Global. “It is a fantastic opportunity for Prenax to join forces with the successful business of Basch Subscriptions and its founder, N. Bernard “Buzzy” Basch. By combining our strengths we have created a new framework to provide continuing support to Basch and Prenax as serious players in the subscription business.”

“I see in the international span and the size of the Prenax group, opportunities to broaden and strengthen service options for our customers,” says Mr. Basch. “The commonality of focus and service orientation were key to the decision to join forces with Prenax. Both companies excel in providing premier service.”

“Prenax and Basch Subscriptions have both been recognized for service excellence and each company is blessed with talented and motivated teams and a loyal customer base. State-of-the-art Customer Service will remain the premier focus for both operations,” Mr. Basch says.

“Buzzy’s commitment to continue as President of Basch Subscriptions and to join the management team of Prenax Global was a significant factor in the acquisition decision”, Mr. Edlund noted.

Going forward, both Basch Subscriptions and Prenax, Inc. will continue as separate entities. There will be no merger of brands, and customer service and systems will continue as before.

The Prenax Group is a global business-to-business subscription management company headquartered in Stockholm, Sweden. Founded in 1991, Prenax maintains operations in Sweden, the United States (New York, Boston, San Francisco), the United Kingdom, and France.

Basch Subscription Inc, based in Concord, NH, is a subscription management company founded in 1995. Basch serves the government, medical, and corporate markets, and academic, public, and school libraries.

For further information, please contact:
N. Bernard “Buzzy” Basch, President, Basch Subscriptions Inc, Phone 603 225 5109
Brian Naulty, VP, Prenax Inc, Phone 415 354 4056
Mats Edlund, President, Prenax Global, Phone +46 8 505 521 00



Décembre 2006
Prenax reçoit le prix du « Meilleur Service Clients »

Prenax, agence internationale d’abonnements , a gagné le prix du meilleur service clients décerné par « Freepint » lors des remises annuelles « International Industry awards » à Londres. Cette récompense est remise suite au vote des professionnels de l’information en récompense de l’excellence du service clients.

Lors de la remise du prix, William Hann, Directeur Général de Freepint, a indiqué que Prenax avait reçu plus de la moitié des votes. Robbie Frazer, Directeur Général de Prenax au Royaume-Uni, a ajouté « Pour notre société dont le produit final est le service, gagner un tel prix est formidable. Je voudrais personnellement remercier tous les clients ayant voté pour nous. »

Les gagnants des années précédentes sont : Factiva (2002), Xrefer (2003), STN Agency UK & Ireland (2004) et Bureau Van Dijk (2005)

Pour plus d’informations, contacter :
Robbie Frazer
+44 (0)20 7428 6000
robbie.frazer@prenax.co.uk




Janvier 2006
Prenax acquiert IS abonnements
Paris, le 23 janvier 2006

Prenax SAS a acquis aujourd’hui toutes les actions de la société IS Abonnements SAS. Cette opération permet à Prenax SAS de doubler sa taille et d’augmenter sa capacité de service en France.

«Nous discutons depuis plusieurs mois avec IS abonnements et Alain de Maistre, son fondateur, et je suis très heureux de pouvoir annoncer cette acquisition, dit Jérôme Conquet, Directeur de Prenax SAS. Depuis trente ans, IS Abonnements s’est forgé une solide réputation sur notre marché, confirmée par un chiffres d’affaires en progression constante. Prenax et IS Abonnements partagent des valeurs fortes telles que la satisfaction des clients, la réactivité du service, et la disponibilité des effectifs, ce qui facilitera l’intégration des deux équipes.»

«Le rapprochement des deux sociétés donne naissance à un nouvel ensemble encore plus solide. En s’intégrant dans le réseau international de Prenax, IS Abonnements s’appuiera sur l’ensemble des filiales du groupe, et cela bénéficiera directement aux clients dans la gestion de leurs abonnements étrangers.» ajoute Alain de Maistre, Fondateur d’IS Abonnements.

“Prenax a connu une croissance inégalée sur ce marché depuis plusieurs années, et cette opération affirme notre volonté de poursuivre dans cette direction. Elle nous permet de nous adresser également aux entités ayant les plus gros volumes d’abonnements», continue Jérôme Conquet.

«Je suis très satisfait que Prenax et IS Abonnements mettent leur forces en commun sur le marché français, dit Mats Edlund, Président et CEO de Prenax GLOBAL. Le groupe s’est installé avec succès en France en 2000 et aujourd’hui, la marque Prenax est synonyme de qualité et de service performant. Je suis certain que l’acquisition d’IS Abonnements confirmera notre leadership sur ce positionnement.»

Le groupe Prenax est une agence internationale de gestion des abonnements, fondée en 1991, dont le siège mondial est situé à Stockholm. Le groupe est présent en France, Au Royaume Uni, aux Etats Unis, et dans les pays Nordiques.

IS Abonnements est une agence de gestion des abonnements fondée en 1976 et basée à Paris.

Pour plus d’informations, contacter :
Jérôme Conquet
Alain de Maistre
Téléphone : + 33 1 55 17 77 00 ou +33 1 53 20 38 90




Novembre 2005
La solution Prenax Punchout compatible avec le système Oracle” iProcurement"( En Anglais)

San Francisco, California – November 14, 2005

On Monday, November 14, 2005, Prenax received its first order via Oracle’s iProcurement.

At the request of a major diversified technology and manufacturing company (one of the components of the Dow Jones Industrial average), Prenax enabled Prenax Punchout to be compatible with Oracle’s iProcurement application.

Now employees can search Prenax’s catalog for newspapers, magazines, memberships and journals, electronically taking their purchase requests back through their company’s own, electronic approval flow. Once a request has been approved, Prenax receives authorization to execute the order on the employee’s behalf.

Like Prenax’s standalone application, Prenax Online, Prenax Punchout allows employees to:
  • Place new orders
  • Renew subscriptions electronically
  • Generate activity-based reports
  • Submit claims for missing or damaged issues
  • Make address changes and more

    “By enabling Prenax Punchout to accept orders from Oracle, Prenax has taken another major step toward streamlining the purchase, approval and administration of subscriptions,” said Michael Sholin, President of Prenax, Inc.

    Pour plus d’informations n’hésitez pas à contacter Prenax : mail@prenax.fr




    Octobre 2005
    Augmentation de l’indice de satisfaction des clients Prenax en 2005

    Le résultat de l’enquête de satisfaction clients est arrivé : Prenax est fier d’annoncer que tous les indicateurs clés de satisfaction sont stables ou en augmentation par rapport à 2003 !



    Cette étude menée tous les deux ans permet à chaque client d’exprimer son opinion et ses suggestions d’améliorations.

    Cette démarche s’inscrit naturellement dans l’esprit de dialogue permanent avec nos clients qui est au cœur de la politique de Prenax. Pour plus d’informations n’hésitez pas à contacter Prenax : mail@prenax.fr


    For further information, please contact :
    Jérôme Conquet
    Alain de Maistre
    Phone : + 33 1 55 17 77 00 or +33 1 53 20 38 90




    Juillet 2005
    Prenax soutient activement la promotion des bonnes pratiques entre agences d’abonnements, éditeurs et clients.

    Prenax, membre du SNIEL (Syndicat National des Importateurs et Exportateurs de livres), s’est impliqué très activement dans l’établissement d’un code de bonnes pratiques entre agences d’abonnements, éditeurs et clients.





    Prix Spécial du Jury i-Expo 2005, ce vade-mecum intitulé « Clients, agences, éditeurs : comment gérer ensemble les abonnements aux périodiques » est le fruit d'une collaboration étroite entre l'ADBS, l'ADBU, la FNPS, le GFII et le SNIEL.





    Pour en savoir plus, recevoir une exemplaire papier ou électronique du Vade-mecum, n’hésitez pas à contacter Prenax : mail@prenax.fr




    17-04-03 E-procurement et "Punch Out"

    Prenax offre maintenant la possibilité d'utiliser des solutions "Punch Out" et e-procurement pour commander et gérer l'intégralité de son portefeuille d'abonnements.

    Prenax s'interface - entres autres - avec Ariba et Commerce One

    Pour plus d'informations :

    Jérôme Conquet
    e-mail: jerome.conquet@prenax.fr
    tel:+33 1 55 17 77 11
    fax: +33 1 55 17 77 01




    23-11-01 Succès retentissant de Prenax Online

    En octobre, soit trois mois après son lancement, 25 % des commandes et des renouvellements ont été passés par les clients via Prenax Online.

    Ce chiffre, qui traduit l'accueil enthousiaste des utilisateurs, devrait augmenter rapidement avec l'apparition prochaine de nouvelles améliorations du système Prenax Online… à suivre !

    Depuis le 1er août 2001, tous les clients peuvent, s'ils le souhaitent, commander ou renouveler en ligne leurs abonnements grâce au système Prenax Online. Il suffit de se connecter à l'aide de son mot de passe… c'est simple et facile !

    Les possibilités de Prenax Online en bref :
  • Commandes et renouvellements
  • Changements d'adresse
  • Vues d'ensemble de tous vos abonnements
  • Rapports de gestion avec options d'impression
  • Recherches dans notre base de données

    Pour plus d'informations, vous pouvez contacter :

    Jérôme Conquet,
    Directeur, Prenax S.A
    e-mail: jerome.conquet@prenax.fr
    tel:+33 1 55 17 77 12
    fax: +33 1 55 17 77 01
    adresse: 1, boulevard des bouvets 92741 Nanterre cedex




    27-08-01 Prenax expands operations in the U.S.
    P R E S S R E L E A S E

    In the end of 1999, Prenax opened an office in San Francisco, which also marked the beginning of a global expansion. Today, the parent company, Prenax Global AB, has operations in four countries and offices in 6 cities.

    The development of operations in the US has been positive. Next year, the US-market is supposed to be Prenax' biggest market. The American subsidiary already has 22 employees.

    Prenax will now open its first branch office. The American company has signed contracts with several customers in Chicago. Opening a branch office in this city enables Prenax to give the best possible service to its customers and at the same time offer their services to other companies in the region.

    -This is how it should work. By following our customers, we are serving the best interest of both Prenax and our customers. This philosophy allows Prenax to have a closer relationship with the customers resulting in better service. This also means that we have customer potential and the foundation for profitability already before opening a branch in a new location, says Rutger Vannerus, founder of the company and CEO for Prenax Global AB.

    Prenax selected San Francisco as it's first office abroad because many of their Swedish customers had parent companies there. Prenax also has followed this model in Sweden. Last autumn Prenax opened a branch in Gothenburg, giving them a closer presence for customers in the western part of Sweden.

    For further information, please contact:

    Monica Lingegard
    CEO and President, Prenax Global AB
  • Contact   |   FAQ   |   Autres sites Prenax: www.prenax.com www.prenax.co.uk www.prenax.se www.prenax.com.au

    Copyright 2010, Prenax SAS